مصاحبه با خبرگزاری نسیم به مناسبت فرارسیدن هشتم شوال - كد خبر : 588414

 

 

 ادامه مطلب را کلیک کنید ...

 

ادامه نوشته

نگارش جلد سوم شیعه‌شناسی اهل سنت به پایان رسید

ادامه نوشته

کتاب اندلس تاریخ، فرهنگ و مقاومت اسلامی - مقدمه مترجم

اندلس - دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی

کتاب حاضر با عنوان «اندلس - تاریخ، فرهنگ و مقاومت اسلامی»، منتخبی از چهار اثر مهم در زمینه تاریخ‌نگاری اسلامی در اندلس، ابداعات علمی و فرهنگی عالمانِ اندلسی، تاثیر اندیشة مغرب‌زمین از رونق علوم و فنون اسلامی در اندلس و سرانجام مقاومتِ مسلمانان اندلس در برابر دادگاه‌های تفتیش عقاید کلیسای کاتولیک اسپانیای آن دوران است. بنابراین کتاب به صورتی خلاصه‌وار شامل بخش‌هایی از فراز تا فرود اندلس اسلامی می‌شود. تجربه‌ای که در آن عبرت‌های بسیاری است برای آنان که در پی اندیشه و تدبر در تاریخ اسلام و یافتن سنت‌هایی هستند که موجب این اتفاقات، در هر زمان و مکانی دیگر می‌شوند. 

فصل اول با عنوان «شكل‌گيري تاريخ‌نگاري عربي - اسلامی در اندلس» ترجمه کتاب «نشأة تدوین التاریخ العربی فی الأندلس» اثر دکتر عبدالواحد ذنون طه است. اهمیت این کتاب در آن است که به‌صورتی مستدل و علمی نشان می‌دهد که سرآغاز تاریخ‌نگاری علمی در اندلس به‌دست خاندان رازی که ایرانی بوده‌اند، صورت گرفته است که از زمرۀ ابتکارات آنان قرار دادن مدخل جغرافیا در تاریخ‌نگاری است.

دکتر عبدالواحد ذنون طه (متولد موصل عراق 1943 م)، استاد دانشگاه و مورخ معروف عراقی است. او بی‌تردید یکی از سرشناس‌ترین محققان معاصر جهان اسلام در حوزۀ مطالعات تاریخ و تمدن اسلامی در اندلس است. مشخصات منبع مورد استفاده در ترجمه چنین است:عبدالواحد ذنون طه، 2004. نشاة تدوين التاريخ العربي في الأندلس. بیروت (ط 1) دارالمدی الاسلامی.

فصل دوم ترجمه کتاب کوچکی با عنوان «نقش نوآوريهاي برجستۀ دانشمندان اندلس در تجديد حيات فرهنگي اروپا» از محقق فلسطینی، مرحوم دکتر شوقی ابو خلیل (1941-2010م) است که آن را در  همایشی با عنوان «تأثیر تمدن عربي - اسلامي بر غرب و نقش اسپانيا در انتقال آن» که در تاریخ 10 - 12 دسامبر 2003 م در غرناطه برگزار شد، ارائه کرده است. دکتر شوقی ابو خلیل دارای دکتری تاریخ و مدیر انتشارات دارالفکر دمشق بود که تالیفات متعددی در حوزۀ تاریخ و فرهنگ اسلامی دارد و اثر وی در کتاب همایش مذکور منتشر شده است. مشخصات منبع مورد استفاده در ترجمه چنین است: شوقی ابوخلیل. علماء الاندلس، ابداعاتهم المتميزة، دمشق، دارالفکر، 2005.

فصل سوم مقاله‌ای است با عنوان «نقش اندلس بر اندیشۀ غربی» از دکتر عبدالواحد ذنون طه که آن را در همایش «تمدن عربی – اسلامی و اندیشۀ غربی» که در بیت الحکمه بغداد (ژوئن 1977) ارائه کرده است. مشخصات منبع آن چنین است: عبدالواحد ذنون طه، 2003. دراسات فی حضارة الاندلس و تاریخها. بیروت (ط 1) دارالمدی الاسلامی، ص 205- 235) (اثر الاندلس فی الفکر الغربی)

فصل چهارم نیز با عنوان «جنبش مقاومت عربی - اسلامی در اندلس بعد از سقوط غرناطه» ترجمۀ کتاب دیگری از دکتر عبدالواحد ذنون طه است. لازم به ذکر است که این فصل پیش‌تر در پاورقی روزنامه کیهان، (اولین بخش در شماره 18477مورخ 23/12/1384) منتشر شده بود که اینک در این کتاب، به همراه آثاری دیگر و در ویرایشی جدید تقدیم می‌شود. مشخصات منبع مورد استفاده چنین است:عبدالواحد ذنون طه، 2004. حرکة المقاومة العربیة الاسلامیة فی الاندلس بعد سقوط غرناطة. بیروت (ط 1) دارالمدی الاسلامی.

انشاء الله انتشار این کتاب گامی کوچک ولی مفید در جهت معرفی تاریخ، فرهنگ و تمدن مسلمانان اندلس باشد. و ما توفیقی الا بالله.

 كاميار صداقت ثمرحسيني

استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

اینترنت و هویت ملی دینی ایرانیان

   اینترنت و هویت ملی - دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی

    به گزارش خبرگزاری مهر، اینترنت را نباید در وب‌گاه و وب‌نوشت یا نرم‌افزار و سخت‌افزار خلاصه کرد. درکِ مسائل فرهنگی اینترنت در گرو شناخت مردمانی است که از آن استفاده می‌کنند. اگر بهترین ابزار فناوری دنیا در اختیار افرادی تنبل و بیکاره، بی‌برنامه در زندگی و فاقد احساس مسئولیت در کار و معاش قرار گیرد، جز ضعف و عقب‌ماندگیِ مضاعف، ثمری نخواهند داشت. 

 اگر به دنبال استفاده درست از اینترنت هستیم ابتدا باید فرهنگ کار و تلاش، احساس مسئولیت، تعاون و همکاری برای رشد یکدیگر و برنامه‌ریزی برای رفع نیازمندی‌های واقعی را ایجاد و گسترش دهیم.

کتاب حاضر در سه فصل به بررسی موضوع هویت دینی و ملی ایرانیان و اینترنت اختصاص دارد. فصل‌های مذکور را می‌توان هم به طور مستقل و هم در پیوند با یکدیگر مطالعه کرد.

فصل اول با عنوان هویت ملی - دینی ایرانیان به تشریح مفهوم هویت ایرانیان و مسائل آن در دوران کنونی اختصاص دارد. فصل دوم با عنوان (اینترنت و فضای مجازی ـ مفاهیم و بنیان‌ها) به پیشینه اینترنت و تشریح مسایل جدید آن می‌پردازد و علل موفقیت قدرت‌های جهانی در استفاده از اینترنت را به همراه مفاهیم و بنیان‌های نظری زندگی در فضای مجازی تشریح می‌‌کند.

فصل سوم نیز به مجموعه مسائل اینترنت کشور، بایدها و نبایدهای حاکم بر آن اختصاص دارد. در پایان نیز مجموعه پیشنهادهایی برگرفته از فصل‌های قبلی ارائه می‌شوند. 

این کتاب در 440 صفحه برای نوبت اول به چاپ رسیده است.

کتاب جهانی‌سازی و اندیشه‌های سیاسی متفکران عرب

 کتاب جهانی سازی و متفکران عرب -دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی

 

دریافت فایل فهرست کتاب جهانی سازی و اندیشه های سیاسی متفکران عرب

مشخصات كتاب در پايگاه كتابخانه ملي ايران

http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/2378160

 

مشخصات کتاب:

جهانی‌سازی و اندیشه‌های سیاسی متفکران عرب

کامیار صداقت‌ثمر‌حسینی.  تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی‏‫، ۱۳۹۰.‬ ۷۵۴ ص.‬: مصور.

شیعه‌شناسی اهل‌سنت و چالشهای فراروی آن - جلد اول

دانلود کتاب شیعه شناسی اهل سنت جلد اول - اینجا را کلیلک کنید

جهت تهیه کتاب به نشانی زیر مراجعه کنید:

تهران - خیابان کریم خان زند بین خیابانهای قرنی و ایرانشهر - ضلع جنوبی پل کریمخان زند - پلاک ۱۷۸ کتابفروشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تلفن: ۸۸۳۱۷۱۹۲

جهت اطلاعات بیشتر اینحا را کلیک کنید

فروش آنلاین کتاب: شیعه شناسی اهل سنت مجلد اول جدید

 فروش آنلاین کتاب - آدینه بوک

مشخصات کتاب در پایگاه کتابخانه ملی ایران

 

کتاب ابن‌خلدون

کتاب ابن خلدون تالیف دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی

 . لینک ثابت کتاب در کتابخانه ملی ایران

 کتاب «ابن‌خلدون» تالیف‌و‌ترجمه دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (مرکز تحقیقات امام علی علیه‌السلام)در 171 صفحه به زودی از سوی انتشارات آفتاب توسعه منتشر خواهد شد.

 عناوین فصلهای کتاب ابن خلدون چنین است:

فصل اول : ابن‌خلدون‌شناسی در جهان عرب -کامیار صداقت ثمرحسینی

فصل دوم : فرهنگ اصطلاحات علم عمران - محمد عابد الجابری

فصل سوم : منطق علم عمران ابن‌خلدون - علی الوردی

فصل چهارم : علم عمران - موضوع و روش - محمد عابد الجابری

فصل پنجم: مفهوم ملكه در انديشۀ ابن‌خلدون- السید الشرقاوی

فصل ششم : شهر و دولت در اسلام - رضوان السید

مقاله انقلاب اسلامي ايران و مجددان بزرگ مذهب شيعه

  دانلود متن کامل مقاله - اینجا را کلیک کنید

چکيده: انقلاب اسلامي ايران زماني به پيروزي رسيد كه قابليت پذيرش استعمار و استبداد در ميان مردم از ميان رفت. اين اتفاق در فضاي فرهنگي اي رخ داد كه توسط سه تن از احياگران و مجددان بزرگ معاصر شيعه، يعني امام خميني (ولايت فقيه)، علامه اميني (ولايت) و علامه طباطبايي (علوم قرآن) مهيا شده بود. ضمن آنكه حلقه احياگران مذكور در كنار حلقه تقريب مذاهب اسلامي، فرهنگ اصلي انقلاب اسلامي ايران را شكل دادند.

از منظر آسيب شناسي فرهنگي انقلاب، از دهه 1370، كوشش بسياري در راستاي محو آثار علامه اميني، علامه طباطبايي و امام خميني از سوي مخالفان انقلاب به عمل آمده است. انقلاب اسلامي ايران تا زماني در مسير صحيح خود گام برمي دارد كه از اين بستر پربار فرهنگي فاصله نگيرد و پي در پي به غناي آن بيفزايد.


کليدواژگان:

احياگري اسلامي، امام خميني، انقلاب اسلامي ايران، تقريب مذاهب اسلامي، عبدالحسين اميني، سيد محمدحسين طباطبايي، شيعه


حدیث ثقلین و پژوهش قوام الدین محمد وشنوی درباره آن

مقاله حدیث ثقلین و پژوهش قوام الدین محمد وشنوی درباره آن به قلم دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی

دریافت فایل مقاله از مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

دریافت فایل مقاله از صفحه دانش نامه علوی - پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

کلیک کنید - مشاهده فایل مقاله

 

معرفی مجموعه شیعه‌شناسی معاصر اهل سنت

ادامه نوشته

خطر گسترش بی ضابطه حکمت صدرایی

ادامه نوشته

الصحوة الاسلامية .. شرخ كبير في نظرية سياسة السلفيين - الدکتور کامیار صداقت ثمرحسینی

ادامه نوشته

اسلامی بیداری اور سلفی علماء کے سیاسی نظریات پر خط بطلان - تحریر: ڈاکٹر کامیار صداقت ثمر حسینی

ادامه نوشته

استقبال از کتاب شیعه‌شناسی -

ادامه نوشته

علامه امینی، طباطبایی و امام(ره) 3 مجدد شیعه در دوران معاصر

ادامه نوشته

تکفیر شیعه جغرافیای دارالاسلام و دارالحرب را تغییر می دهد - خبرگزاری شبستان

 

ادامه نوشته

مفهوم شیعه‌شناسی - دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی

ادامه نوشته

سخنرانی دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی در چهارمین نشست علمی مرکز تحقیقات امام علی (علیه‌السلام)

ادامه نوشته

شهادت شیعیان مصر در گفتگو با دکتر کامیار صداقت ثمر حسینی

ادامه نوشته

بیداری اسلامی؛ شکافی عمیق در مبانی نظریه‌ی سیاسی شیوخ سلفی

ادامه نوشته

عدم اکتفا به آیین نامه ها - مصاحبه با کمیته‌ی خبری نخستین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی

ادامه نوشته

اصلاح امور به دست اهل فن ممكن است - استاد دکتر مهدی گلشنی

گروه علمی«خبرگزاری دانشجو»؛ مهدی گلشنی، رئیس و بنیانگذار گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف و استاد دانشکده فیزیک این دانشگاه و همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، سالهاست كه به تدریس و تألیف در حوزه های مختلف علمی نظیر فیزیك، فلسفه علم و ... مشغول بوده است.
وی كه متولد سال 1317 می باشد، مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک از دانشگاه تهران دریافت كرد و بعد از آن عازم آمریکا شد و در سال 1348 مدرک دکترای خود را در حوزه ذرات بنیادی از دانشگاه برکلی آمریکا گرفت؛ یک سال بعد به ایران بازگشت و به استخدام دانشگاه صنعتی شریف درآمد.

گلشنی در كارنامه خود تجربه ریاست دانشكده فیزیك دانشگاه صنعتى شریف، معاونت آموزشی و دانشجویی این دانشگاه، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ریاست گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهورى اسلامى ایران و ... را دارد.
وی همچنین جایزه درس علم و دین بنیاد تمپلتون، نشان درجه یک دانش فرهنگستان علوم، عنوان استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف و عنوان استاد نمونه این دانشگاه را دریافت کرده است.

از آثار دكتر گلشنی می توان به كتاب «قرآن و علوم طبیعت» اشاره كرد كه تا كنون به زبان های انگلیسی، عربی،‌ تایلندی، آلبانیایی،‌ اندونزیایی، آلمانی و … ترجمه شده است.

همچنین دیگر تألیفات وی عبارتند از: «تحلیلى از دیدگاه هاى فلسفى فیزیكدانان معاصر»، «از علم سكولار تا علوم دینى»، «علم و دین و معنویت در آستانه قرن بیست و یكم»، «فیزیكدانان غربی و مسئله خداباوری» و ... .

جهت بررسی اوضاع علوم پایه در ایران و مشكلات این حوزه، مقایسه نظام آموزش عالی ایران و خارج از كشور و آخرین وضعیت گروه فلسفه علم دانشگاه شریف خدمت ایشان در گروه فلسفه علم رفته و نظر وی را در خصوص این 3 حوزه جویا شدیم كه در ادامه بخش نخست، قسمت دوم این گفت و گو كه در خصوص وضعیت نظام آموزش عالی ما و مسائل پیرامون آن است، در زیر می آید:
باید دورنگری داشته باشیم/ ادامه تحصیل در خارج از كشور هدفمند است
خبرگزاری دانشجو- حضرتعالی اصلی ترین مسائل آموزش عالی ما را چه می دانید؟ به خصوص آن كه اگر بخواهیم این را با خارج از كشور مقایسه كنیم؟
گلشنی: خارج از کشور برنامه ریزی مرتب وجود دارد، از اهلش استفاده می کنند، یک بعد مشکلات قضیه به عدم شایسته سالاری و عدم استفاده از اهل فن برمی گردد. آن جا برنامه ریزی می کنند و به همین دلیل تغییرات خیلی سریع نخواهد بود؛ من خیابان خانه ی خودمان را عرض می کنم، در طی یک ماه چندبار کندند، پوشاندند و دوباره کنده اند، شاید صد سال پیش مترو لندن را کشیدند. در این صدساله چقدر تغییرات داشته است؟ در طول ۴۰ سال كه بنده شاهد بودم، تغییرات خیلی کم بود، من هنوز نقشه های ۲۰ -۳۰ سال قبل را می توانم به کار ببرم. چرا؟ چون بر اساس برنامه پیش می روند.
ما باید دورنگری داشته باشیم، قرآن خوب شماتت می کند، می گوید: «یریدون العاجلة و یذرون الآخرة» فقط جلوی چشم شان را می بینند. ما می خواهیم مسایل را فوری حل کنیم، فوری دانشجو فارغ التحصیل شود، فوری فارغ التحصیل شود، فوری فارغ التحصیل شود، اینکه محصول و نتیجه چیست؟ این ها کم تر مطرح است.
نکته ی مهم هدفمند بودن تحصیلان در خارج از کشور است، این ها مرتب می آیند ارزیابی می کنند؛ به طور نمونه دانشگاه های MIT می آیند در نیویورک تایمز شکایت می کنند مبنی بر این که محصولات ما در اجتماع مفید واقع نمی شود، رئیس دانشگاه فوری با اساتید علوم انسانی جلسه می گذارد که یک تعداد دانشجویان عوم انسانی بگیرند، که الان خودشان می گویند محصولمان مفیدتر واقع می شود.
ما از تجارب مان نمی آموزیم
حساب این است که برنامه ها هدفمند است و به محض این که بفهمند اشتباه است آن را تغییر می دهند؛ ما چنین نیستیم، ما پیش دانشگاهی را برداشتیم، همان وقت من مخالف بودم. خدا رحمتش کند، معاون وزیر در همان جلسه حرف های من را تأیید کرد؛ اما وزیر گفت درست می گویند اما ما این ها را حل می کنیم. در حالی الان داریم پیش دانشگاهی را برمی داریم. درحالی که که مثل روز برای من روشن بود که این اشتباه است، بیشتر برایم تعجب آور است که معاون وزیر آدم سابقه دار و پخته ای بود؛ اما آن وزیر بر حرف خود اصرار کرد و رأی آورد و تمام شد، می خواهم بگویم ما از تجارب مان نمی آموزیم.

اصلاح امور به دست اهل فن ممكن است
اگر علوم بخواهند اصلاح شوند، شرط آن استفاده از اهالی فن است، کسانی که حرف برای گفتن داشته باشند، می گویند در زمان شاه سلطان حسین (دیگر از شاه سلطان حسین که بی عرضه تر نداشته ایم که) گفتند هرکس تولد حضرت علی (ع) را یک روز معین می کند، به علما گفت شما جمع بندی کنید و به من بگویید چه روزی را معین می کنید، با هم مشورت کردند و گفتند ۱۳ رجب. توجه کردید! اهل فن را نشاندند، مثبت و منفی کردند، این روایت و آن روایت و همه را بررسی کردند، گفتند ۱۳رجب.
باید اهالی فن را بیاورند تا با استدلال بگویند باید چه کارهایی انجام دهیم، آموزش علوم پایه هم باید از آموزش صرف خارج شده و خلاقیت داشته باشد، ما این جا درس مفاهیم بنیادی فیزیک را می گذاریم، دانشجوی فیزیک می گوید: این مسائل اصلاً به گوشم نخورده بود.
آموزش باید عمیق باشد، ما سال ها و انواع فوق لیسانس را کم و زیاد می کنیم، این ها مشکل ما را حل نمی کند، باید ببینیم مشکل قضیه چیست که فارغ التحصیل ما مفید واقع نمی شود، واقعاً باید برای دانشگاه های دولتی از این کمیت گرایی پرهیز کنیم.
به نظر من مسائل علوم پایه کاملا روشن است: باید برنامه ریزی باشد، باید اولویت داده شود، باید خود علوم پایه ای ها برای علوم پایه تصمیم بگیرند، علوم انسانی ها برای علوم انسانی تصمیم بگیرد نه اینکه یک مهندس برای علوم پایه تصمیم بگیرد و اینطور نباشد که مهندسی که اسم یک مجله را نمی تواند بخواند، بیاید سرپرست مجلات شود و قَبَصات را بگوید قِبْصات.
تفاوت پذیرش دانشجوی دکتری در ایران و خارج از كشور
خبرگزاری دانشجو- معمولاً الگوهای موفقی که در دنیا برای پذیرش دانشجوی دکتری وجود دارند و نخبه پروری می کنند، چگونه اند؟
گلشنی: آن جا اساساً دانشجوها تقاضا می کنند، کنکور نیست، کارنامه ی مرحله ی قبلی دانشجو را می گیرند و می گویند نامه توصیه هم از اساتید بیاور و روی این نامه ها خیلی تأکید دارند؛ از اساتید می پرسند که آیا نمرات این دانشجو نشان دهنده ی قابلیت اوست؟ آیا قابلیت او بیش از نمراتی است که کارنامه او نشان می دهد؟ آن ها بر آن تکیه می کنند، دانشجوها را می سنجند و انتخاب می کنند.
یک دانشجو هزار جا را می زند. هم مدرک دانشجو وجود دارد و هم دانشگاه قبلی او را می شناسند، کنکور نیست، اما اولویت سنجی است و بر اساس شایستگی ها اولویت سنجی می کنند، شما حتی اگر بخواهید از یک رشته ی غیر فیزیک وارد فیزیک شوید، احساس کنند توانایی این کار را دارید به شما اجازه می دهند و در كل روی نامه های توصیه خیلی حساب می کنند.
روش انتخاب دانشجوی دكتری در دوره اخیر یکی از اشتباه ترین و پرضررترین کارهاست

خبرگزاری دانشجو - نظر شما در مورد این نحوه ی پذیرش دانشجویان دکتری که سازمان سنجش برای چند دوره متولی آن شده است، چیست؟

گلشنی: این خطرناک است. به نظر من یکی از اشتباه ترین کارهایی است که در حال حاضر انجام می شود.

وزارت علوم مطلق العنان عمل می کند و اصلاً به حرف های دانشگاهیان ترتیب اثر نمی دهد

وزارت علوم مطلق العنان عمل می کند و اصلاً به حرف های دانشگاهیان ترتیب اثر نمی دهد، به همین دلیل بنده که خودم برای ۲۰ سال گذشته مسؤول کمیته ی فیزیک شورای گسترش آموزش عالی بودم استعفا دادم؛ چرا که این نحوه ی عمل را نمی توانستم تحمل کنم.
نمی شود امتحان دکتری بگیرید و در سطح لیسانس سؤال کنید
نمی شود امتحان دکتری بگیرید و در سطح لیسانس سؤال کنید، نمی شود که برای تمام کسانی که از بخش های مختلف تاریخ می خواهند وارد مرحله ی دکتری شوند، یک امتحان بگذارید؛ تاریخ علمی ها همان امتحانی را بدهند که تاریخ جهان اسلامی ها و... این نمی شود. آنکه می خواهد در فلسفه عام وارد شود و آن که می خواهد در فلسفه علم وارد شود، فرق دارند؛ آنکه فلسفه علم خوانده تعداد زیادی دروس اختصاصی در دوره فوق لیسانس گذارانده اما دانشجویان فلسفه دروس عمومی بیشتری از فلسفه خوانده اند؛ خب معلوم است کسی که درس فلسفه خالص خوانده است درس فلسفه را بهتر می زند.

امیدوارم روند پذیرش دانشجوی دکترا به شکل موجود متوقف شود
بنابراین بنده ی ناقابل به سهم خودم عرض می کنم، این یکی از پرضرر ترین کارهایی است که دارد انجام می شود. قبلاً من در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته ام و در آینده هم خواهم گفت. و امیدوارم این روند متوقف شود، ممکن بود در دانشگاه ها پارتی بازی باشد، اما کلی نبود. دانشجوی خوب، قبول می شد. برای من قابل قبول نیست که دانشجوی خیلی خوب ما قبول نشود و دانشجوی متوسط قبول شود، این با هیچ استدلالی قابل قبول نیست.
حاضرم در تلویزیون با وزارت علومی ها در خصوص اشتباه بودن روند پذیرش کنونی دانشجو دکترا مناظره کنم
هرکس از این اولیای سازمان سنجش یا وزارت خانه مایل است، من حاضرم با او در تلویزیون مناظره کنم و با اسناد نشان دهم که این باطل است.

هیچ کدام از متولیان آموزش عالی ما وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهند
خبرگزاری دانشجو- به جز وزارت علوم ارزیابی شما از دیگر متولیان آموزش عالی كشور مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس چیست؟
گلشنی: این ها هیچ کدام وظیفه ی اصلی خود را انجام نمی دهند، حالا هر بالایی می خواهند سر من بیاورند، ولی این ها هیچ کدام وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهند.
وظیفه شان این است که وقتی یک دانشگاهی با سابقه از وضعیت کنونی شکایت می کند، فوری ناظر بفرستند و بررسی کند که این هست یا خیر. ما فقط حرص می خوریم و چیز دیگری نصیب ما نمی شود.
منبع

بررسی رسانه های اینترنتی مخالف تقریب مذاهب


ادامه نوشته

تحلیل رفتار علمای سلفی در انقلاب‌های جهان عرب

 

ادامه مطلب را کلیک کنید

 

ادامه نوشته

روز شمار پژوهشهای دینی


ادامه نوشته

روز شمار تاریخ اسلام

ادامه نوشته

انتشار کتاب ابن خلدون

کتاب ابن خلدون تالیف دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی

کتاب «ابن‌خلدون» تالیف‌و‌ترجمه دکتر کامیار صداقت ثمرحسینی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (مرکز تحقیقات امام علی علیه‌السلام)در 171 صفحه به زودی از سوی انتشارات آفتاب توسعه منتشر خواهد شد.

 

. لینک ثابت کتاب در کتابخانه ملی ایران

 عناوین فصلهای کتاب ابن خلدون چنین است:

 

فصل اول : ابن‌خلدون‌شناسی در جهان عرب -کامیار صداقت ثمرحسینی

فصل دوم : فرهنگ اصطلاحات علم عمران - محمد عابد الجابری

فصل سوم : منطق علم عمران ابن‌خلدون - علی الوردی

فصل چهارم : علم عمران - موضوع و روش - محمد عابد الجابری

فصل پنجم: مفهوم ملكه در انديشۀ ابن‌خلدون- السید الشرقاوی

فصل ششم : شهر و دولت در اسلام - رضوان السید


انتشار کتاب شیعه‌شناسی اهل سنت و چالش‌های فراروی آن - گزارش خبرگزاری مهر

 

ادامه نوشته

ضرورت شناخت جهان اسلام


ادامه نوشته

جستجوی کتاب و مقاله


ادامه نوشته