منتخب میزان الحکمه

mizanolhekmah.jpg

 

منتخب میزان الحکمه - اینجا را کلیک نمایید.

  •  فهرست موضوعات این اثر را بررسی نمایید.

  • كتاب فرهنگ قرآن  - به نقل از پایگاه خبری تقریب

    گزارش خبرنگار پایگاه خبری تقریب در قم ، حجت‌الاسلام "علی‌اكبر مؤمنی" افزود: فرهنگ قرآن ، معجم معنايی معارف و مفاهيم قرآن است كه به شيوه‌ای نوين و به‌صورت الفبايی ـ موضوعی تنظیم شده است و حاوی هزاران موضوع قرآنی است كه علاوه بر نقش اطلاع‌رسانی در زمينه معارف قرآن، می‌توان از آن به نوعی تفسير موضوعی ياد كرد.

    فرهنگ قرآن از طريق نمايه‌سازی و نمايه‌نگاری با مخاطب، ارتباط برقرار كرده و با متون دينی آشنا می‌كند و سعی دارد، ذيل هر نمايه، يک شناسه مطرح كند تا آسيب‌های احتمالی در فرهنگنامه‌ها به حداقل برسد.

    وی گفت : فرهنگ قرآن، مجموعه‌ای 30 جلدی از موضوعات و مفاهيم قرآنی است كه به‌صورت الفبايی و موضوعی، توسط مركز فرهنگ و معارف قرآن، بر پايه فيش‌های آيت‌الله "هاشمی رفسنجانی" تهيه و تدوين می‌شود

    وی افزود: مجلدات 15 گانه فرهنگ قرآن كه در اختيار كاربران قرار گرفته است، حاوی مدخل آب تا سبيل‌الله در بردارنده بيش از صدها مدخل اصلی و هزاران مدخل فرعی است.

    علاقه‌مندان برای دريافت نسخه ديجيتالی «فرهنگ قرآن» می‌توانند به نشانی الكترونيكی

    پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن  http://www.maarefquran.com/Files/bookfarhang/farhangbooks.php مراجعه كنند.

     

    منبع

    روش های انتقال مفاهیم قرآنی از طریق قصه به کودکان

    بر روي " نكات پيشنهادي " كليك نماييد.  
     
     
     

    روش های انتقال مفاهیم قرآنی از طریق قصه به کودکان - بخش پنجم

    كتابهاي زير در زمينه " قصه گويي" در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي موجود مي باشند.
    با مطالعه آنها به اقتضاي فصول تحقيق يادداشت برداري نماييد.
    تا پيش از اتمام يادداشت برداري، شروع به نگارش پايان نامه ننماييد.  
     

                                                           ************

    تدريس قرآن به روش بازي و قصه‌گوئي

    پديدآور اصلى

    محسني، احمدرضا

    شماره بازيابى

    ۶۴۵۰۵ // ۲۹۷ /۱۰۷ م۳۲۵ت


    ادبيات کودکان: رويکردي بر قصه گويي و نمايش خلاق - ۱۵۴ ص.: جدول

    پديدآور اصلى

    ناظمي، يحيي

    شماره بازيابى

    LB۱۰۴۲ /ن۲الف۴ // ۸۰۸ /۰۶۸ ۵۴۳ ن۱۹۴الف


    آموزش زبان به کودکان به شيوه قصه گويي

    پديدآور اصلى

    رايت، اندرو /  مترجم: نصرتي، نازنين

    شماره بازيابى

    ۳۷۲ /۶۷۷ ر۳۱۲آ


    قصه‌گويي: چگونه از داستان براي کمک به کودکان در رفع مشکلات زندگي بهره ببريم

    پديدآور اصلى

    روشن، آرتور

    مترجم

    يزداني، بهزاد، / عمادي، مژگان،

    شماره بازيابى

    BF۷۲۳ /ق۶ر۹۱۳۸۵ // ۶۴۹ /۵۸ ر۸۲۹ق


    قصه‌نويسي و قصه‌گويي

    نويسنده

    شوکت فدايي، محمدحسين

    شماره بازيابى

    ۱۸۳۷۳۷// ۸۰۸ /۰۶۸۳ ش۷۲۹ق

     


    نمايش خلاق: قصه‌گويي و تئاترهاي کودکان و نوجوانان

    پديدآور اصلى

    آقاعباسي، يدالله

    شماره بازيابى

    PN۳۱۷۱ /آ۷ن۸ // ۳۷۲ /۶۶ آ۶۵۳ن


    قصه‌گويي و نمايش خلاق (رشته علوم تربيتي)

    پديدآور اصلى

    پشت‌دار، علي‌محمد

    شماره بازيابى

    ۹۶۶۷۵ // ۳۷۸ /۱۵۵۴ ۰۹۵۵ پ۴۶۶ق


    قصه‌گويي، قصه‌خواني و شعر در مدارس دوره‌ي ابتدايي

    پديدآور اصلى

    مرادحاصل، امير

    شماره بازيابى

    ۱۸۶۱۶۹ // ۸۰۸ /۰۶۸ ۵۴۳ م۴۳۳ق


    قصه‌گويي، اهميت، و راه و رسم آن

    پديدآور اصلى

    رحماندوست، مصطفي

    شماره بازيابى

    ۹۴۷۴۷ // ۳۷۲ /۶۴۲ ر۳۹۲ق

    روش های انتقال مفاهیم قرآنی از طریق قصه به کودکان - بخش چهارم

    به كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي مراجعه نماييد. با يادداشت نمودن شماره بازيابي منابع زير آنها را مطالعه نماييد:

    پيش از مطالعه تصويري روشن از فصول تحقيق خود و چارچوبي مشخص براي يادداشت ترسيم نماييد:

    با استفاده از پايگاه شبكه سيمرغ ـ كتابشناسي  مي توانيد اطلاعات دهها كتاب ديگر در حوزه قصص قرآني را كه در اين كتابخانه موجود هستند استخراج نماييد.

     


    ۱) پايان نامه :

    عنوان :   پژوهشي نو در قصص قرآن

    پديدآور اصلى:  صادق پور مقدم، محمدحسين

    موضوع

    قرآن ـ قصه‌ها

    شرح

    کتابنامه: ص. ۱۷۷ - ۱۸۱؛ همچنين بصورت زيرنويس // اين پژوهش نگاهي ديگر به قصص قرآن کريم و ويژگيهاي ساختاري آن و علوم ومعارف الهي مي باشد که درقالبقصه آمده است. ازآنجا که اکثر مباحث قرآن تنها به نقل قول و حکايت قصص اکتفا کرده اند و مباحثي همچون تحليل و بررسي و ويژگيهاي ساختاري، هنري و ادبي کمتر مورد پژوهش قرار گرفته، اين پژوهش عنوان کرده که قرآن را از طريق قصه، اخبار، اطلاعات گرانقدر و صحيحي از سرنوشت امتهاي پيشين درحاليکه تحريف شده بودند، بدست مي دهد. برخي از سنتهاي تاريخ رادرقالب قصه به ما مي نماياند. دراين تحقيق خاستگاه و پيشينه قصه، علل گرايش به قصه به ويژه درقرآن کريم، قصه اسرائيليان، حق بودن قصه درقرآن. اهداف والگوها درقصه هاي قرآن، ويژگيهاي ساختاري و کتابشناسي قصص قرآن مورد بحث قرار گرفته است. پژوهشگر بهاين نتيجه رسيده است که قرآن باآن قصص وسرگذشتهاي فراواني که درخود دارد به عنوان يک کتاب تاريخ که هدفش تنها تعليم تاريخ باشد نيست، بلکه آن سبک بليغ وخاص خودش درقرآن براي عبرت و پندآموزي هرچه بيشتر آمده است.

    تاريخ اثر

    ۱۳۷۹

    مشخصه ظاهرى۱۸۱ ص.

    شماره بازيابى

    ۲۹۷ /۱۵۶ ص۱۸۱پ

    نوعپايان نامه

    زبان اثرفارسي


    ۲) كتابها:

     

     کتابشناسي و مقاله‌شناسي قصص قرآن و تاريخ انبياء۲۳۸ - ص

    فعال عراقي‌نژاد، حسين

    شماره بازيابى

    ۹۹۰۹۰ // ۰۱۶ /۲۹۷۱ ۵۶ ف۷۸۲ک


    بررسي هنري بهترين قصه قرآن

    جعفري، حسينعلي

    شماره بازيابى :

     ۹۷۰۲۰// ۲۹۷ /۱۵۶ ج۴۶۲ب


    بررسي تاريخي قصص قرآن – 4 ج

    مهران، محمد بيومي

    شماره بازيابى :

    ۱۹۱۵۱۷ // ۲۹۷ /۱۵۶ م۸۷۲ب


    تحليل قصص: رويکردي تحليلي به قصه‌هاي قرآن - ۴۶۷ص

    شريفاني، محمد

    شماره بازيابى :

    ۱۸۷۰۱۴ // ۲۹۷ /۱۵۶ ش۴۵۱ت


    قصص القرآن للاطفال ۱۷۶ص

    قطب، محمد علي

    شماره بازيابى

    ۲۸۳۷۶ // ۲۹۷ /۱۵۶ ق۶۸۶ق


    قصص النبيين للاطفال ۲۹۱ ص

    ندوي، ابوالحسن علي

    شماره بازيابى

    BP۸۸ /ن۴ق۶۱۳۸۱ // ۲۹۷ /۱۵۶ ن۳۷۱ق۱۳۸۵

    ( زبان عربي )

     

    روش های انتقال مفاهیم قرآنی از طریق قصه به کودکان - بخش سوم

     

    به لينك هاي زير حتماً رجوع نماييد:

     

    روش های انتقال مفاهیم قرآنی از طریق قصه به کودکان - بخش دوم

     

    در نوشتار خود به نكته هاي خوبي اشاره نموده ايد. اما آنها در قالب يك نظم منطقي ارائه نشده اند. از اين رو پراكنده به نظر مي رسند. ( چنانكه پيشتر بيان گرديد اصول استناد نيز در آنها رعايت نشده است. )

    پیشنهاد:

    ۱) ابتدا تصويريي كلي از بخش هاي مختلف تحقيق خود ترسيم نماييد. بايد اين تصوير يا همان فهرست مطالب منطبق با نياز شما در پاسخ دادن به پرسش تحقيق تان باشد.

    ۲) سپس براي هر بخش پوشه اي در نظر گيريد. يادداشت هاي مربوط به هر بخش را در داخل پوشه مربوطه قرار دهيد.

    ۳) تا زماني كه به ميزان كافي مطالب مورد نياز را جمع ننموده ايد، مبادرت به نگارش فصول و بخش هاي تحقيق ننماييد.

    ۴) كتابهاي مرتبط با پايان نامه شما به تفصيل معرفي شده اند. حتماً با برنامه ريزي از مهم ترين آنها استفاده نماييد. در اين زمينه به لينك هاي زير رجوع نماييد:

    فهرست كتاب 1

    فهرست 2

    پژوهش ها   پژوهش ها 2  پژوهش ها 3

    پايان نامه ها دانشگاه تربيت مدرس

     

     

     

    روش های انتقال مفاهیم قرآنی از طریق قصه به کودکان - بخش اول

     

    ( ص 1 ) در كليات نظري ابتدا گزارشي از طرح تحقيق و سپس كتابشناسي آورده مي شود.

         در نگارش پايان نامه ابتدا اين دو بخش را تكميل نماييد.

    از آنجا كه فرضيه اي نداريد لذا به اين گزينه اشاره ننماييد.

    تعريف قصه{ ص 2 } : تعاريف در بخش كليات نظري طرح تحقيق آورده مي شوند. حداقل واژه هاي نيازمند تعريف در تحقيق شما عبارتند از: 1) قصه؛ 2) ارزش هاي قرآني؛ 3) كودك؛ 4) انتقالَِ مطلوب.

     

    فصل اول

    1) کلیات نظری تحقیق شامل:

    بيان مساله ؛   مرور تحقيقات پيشين ؛ پرسش ها ؛  تعاريف ؛  نوع پژوهش ؛ ابزار گردآوري داده ها ؛ محدوده ها و محدوديت ها؛   كاربرد پژوهش ؛  مخاطبان پژوهش ؛  نوآوري هاي پژوهش  سازماندهي تحقيق مي باشد.

     

    مروری بر نحوۀ طراحی طرح تحقیق پایان نامه - اینجا را کلیک نمایید.

     

     

    از روش هاي استناد و ارجاع به شيوه علمي بهره نگرفته ايد. اين كار را در دو بخش پانوشت هاي ارجاعي و توضيحي بيان فرماييد.

    در تعاريف قصه بر نظر مرحوم آيت الله معرفت ( ره ) و آيت الله علامه طباطبايي ( ره ) تاكيد نماييد. نيز به تفاسير ديگر مانند نمونه ( كه از آن استفاده كرده ايد ) رجوع نماييد.

    حتماً به كتاب زير مراجعه نماييد:

    محمد هادي معرفت: 1385. نقد شبهات پيرامون قرآن. ( ترجمه ) حسن حميم باشي و ديگران. قم ( چاپ اول ) موسسه فرهنگي تمهيد، ص 514 به بعد. آيت الله معرفت در اين اثر نظر خود را در رابطه با قصه هاي قرآن از جمله موارد زير بيان نموده است: ( به ويژه از استنادهاي قرآني ايشان استفاده نماييد. )

    شيوة داستان سرايي در قرآن؛

    ويژگي هاي قصه هاي قرآني:

    1) واقع گرايي، 2) حقيقت گويي، 3) پرورش صفات والاي انساني، 4) حكمت آموزي،

    اهداف داستان در قرآن:

    1) اثبات نبوت، 2) يكپارچگي اديان آسماني، 3) ترسيم ريشه تاريخي اسلام، 4) همسان بودن سير، پيامبران و واكنش امتها، 5) تميد آفريني در دل پيامبر ( ص ) و مومنان، 6) بازگويي الطاف حق بر پيامبران،

    حكمت تكرار در قصه هاي قرآن

    آزادي هنري در داستان سرايي قرآن

    1) ناديده انگاشتن عناصر تاريخي، 2) گزينش حادثه ها، 3) آزادي در چينش صحنه ها، 4) نگريستن از زاويه هاي گوناگون به يك حادثه، 5) ارائة گزارشها و تصويرهاي گوناگون از يك صحنه

    ترسيم حقايق در قالب داستان

    داستانهاي قرآن، رويدادهايي واقعي

    و ....

    معرفي مقالات در زمينه قصص قرآني و ديني و ادبي

    ادامه مطلب را كليك نماييد.
    مهم ترين مقالات مربوط به پايان نامه خود را انتخاب و با مراجعه به بايگاني كتابخانه ها مطالعه نماييد.
    ادامه نوشته

    فهرست پایان نامه های مقطع کارشناسی دانشکده علوم قرآنی واحد تهران

    ادامه نوشته

    معرفي پايگاه islamicperspective

    Islamic Perspective is a scientific-research site launched in 2008 in Tehran by Islamic  
    Perspective Center for International Studies (IPCIS) which has established by a group of Muslim scholars- of various schools and nations- and aims to help to extend and deepen Islamic studies throughout the world, and extend collaboration and interaction between Muslim researchers

    islamicperspective.net